Kawan , sejati palsu

Time: 4.39 a.m.

Assalamualaikum, Aida taip entry ni tak bermaksud apa pun, bukan tujuan nak salahkan sesiapa and nak cari gaduh but cuma nak luahkan perasaan hati yang orang mungkin taktau pun. Semua orang tau perbezaan True friend and fake friend kan ?


Kenapa kau nak salahkan orang lain dalam masalah ni? Kenapa kau tak jujur bila tak puas hati dengan aku sebaliknya kau taip dalam blog kau, and akhirnya boleh cetuskan pergaduhan kan ? Kenapa kau masih nak timbulkan masalah macam ni? Bila aku tanya jelas jelas kau tak mengaku and haritu aku fikir aku  maybe salah sangka. And harini memang betul betul aku fikir kau memang tak puas hati dengan aku lepas aku buat entry pasal Kawan Kita tu. Padahal kau sama je dengan dia. Aku cerita kat dia, aku cerita dekat kau jugak.  

Persahabatan 3 segi. Seseorang dari 3 ni akan merasa tersisih dengan kawan dorang sendiri. Kalau 3 orang dalam kumpulan persahabatan 3 segi ni boleh jujur dengan kawan dorang, boleh memahami kawan dorang insyaallah akan selamatlah persahabatan korang. Kalau sebaliknya maknanya ni bukan kawan yang sejati. Akhirnya seseorang yang tersisih tu akan berundur diri atau lebih teruk lagi pergaduhan. Aku kena pilih antara tu sama ada aku kena berundur diri atau pergaduhan. Kalau keadaan terlalu mendesak aku aku pilih berundur diri.

Kau kena faham aku, aku pun kena faham kau. Aku tak pernah sesekali pun fikir macam ni kat kau. Aku rasa sakit hati sangat, kecewa, sedih semuanya ada. Dulu kita pernah terjadi pergaduhan yang tak disangka kan ? Takkan kita nak ulang balik kejadian tu? Dulu pun bermula dari kau kan ? And sekarang ? Kalau kau redha , kau tak boleh cakap aku plastik and kau tak akan cakap macam orang yang tak berperikemanusiaan. Orang yang caring dengan kau, sayang kau ada tak kau kesah ? Orang yang hargai kau ada tak kau sedar ? Kalau kau sedar kau tak akan buat macam ni. 

Kalau betul yang kau maksudkan tu aku, kau yang perlu anjak ke depan and say sorry to me. Memang mudah untuk memaafkan tapi susah untuk melupakan, kan ? 


Iloveyou :)

2 budak cute:

AmyZana said...

girls forgive but never forget. but guys forget but never forgive :] carik jer kawan baru...she or he yg awak crite nih tak deserve 2 have a friend like you

Siti Natasha Irina said...

betul2 stress bila gaduh dengan diorang . tak bole lupa sampai bila2