Menangis .

Assalamualaikum,



Pernah orang cakap, jika kita bahagia hari ini, hari esok mungkin kita menitiskan air mata. Jika pagi ini kita bersuka, mungkin selepasnya sebaliknya. Lumrah untuk manusia, diberi kurnia air mata digunakan untuk menangis, menangis kerana kegagalan, menangis kerana kekecewaan. Biasa.

Pada ketika ini, hatinya menjerit, memberontak, disuruh untuk mengeluarkan air mata. Selepas dia menangis, dia sedar bahawa menangis bukanlah resolusinya. Menangis bukanlah menguntungkan sesiapa, hanya untuk kepentingan diri. Kepuasan. Ya, kepuasan untuk menghilangkan rasa hati. Kepuasan untuk memuaskan perasaan. Semata-mata untuk itu kita menangis. 

Perempuan yang lembut hatinya, tapi kuat akalnya akan menangis, tetapi lukanya begitu dalam. Susah untuk dia pendam, walaupun kata akalnya berkata '' tidak! jangan menangis, kau si kalah jika kau menangis, kau lemah! '' Tapi sayang, perasaan, rasa hati mengalahkan kata akal.

Cinta. Air mata mahal lelaki jatuh kerananya. dan perempuan juga selalu jadi bodoh kerananya. Tapi, ianya takkan lengkap tanpanya. 

Senyum, ketawa, menangis, bagaikan adik beradik kembar yang selalu dengan kita. Tak pernah? Bohong. Jangan terus menipu diri sendiri.

295132_259498357504978_1803487158_n_large

Iloveyou :)

4 budak cute:

Aliff Haikal said...

menangis dan ketawa lumrah alam ;")

Batu Adventure said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

outbound malang said...


Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...